No nyt olen saapunut takasisin kotia (Englannin kodista siis puhe) ja asettunut (kammottavan kunnollisen siivouksen jälkeen) kodiksi. Niin, asun yksin pienessä yksiössäni, mutta siitä huolimatta siivous oli edessä. Sillä hyvää hyvyyttäni olin luvannut huoneeni kaverini käyttöön viikoksi. (19 vuotias jätkä bilettänyt viikon uuden tyttöystävänsä kanssa täällä, asiat voisivat siis toisaalta olla huonomminkin.) Ainoa huono juttu oli se, että he onnistuivat sotkemaan tietokoneeni turva-asetukset täysin (en kyllä ymmärrä sitä miten, koska oma "huoneeni" koneella on salasanalla turvattu, ja vieraat eivät pääse sorkkimaan mitään). Samapa tuo, kun senkin osasin korjata.

Ihana reissu siis oli, lähdin 25.2. ja saavuin eilen, 6.3. joten 11 päivän irtiotto tuli (ihanaa!). Ensimmäisen yön olin Lontoon Suomalaisella merimieskirkolla, siellä ihanat tilat, suosittelen ehdottomasti KAIKILLE jotka ovat menossa Lontooseen. Elikä nuorille ja vanhoille, kenelle vain. Ei kotiin tuloaikoja, turvalliset siistit tilat, ja £23/yö/hlö yhteismajoituksessa £33 kahden hengen huoneessa. (Sauna kuuluu hintaan^^ , äiti ja Irmeli vain tulevat juuri pääsiäisbasaareiden aikaan, joten silloin ei satu olemaan majoitusta, sääli.) Vielä todella mukavaa henkilökuntaa. Ensimmäisenä iltana kun minä kuvittelin olevani yksin, Maija ja Minna veivät minut paikallisiin pubeihin tutustumaan- kiitos heille vielä.

2. päivä

Tapasin Sannan Victorian asemalla, josta menimme sitten syömään vielä keskustaan-> sitten suuntana oli Southampton. Southamptonissa etsittiin käsiimme Matt, joka vei meidät syömään ja partio kokoukseen sieltä sitten. Kyseinen kokous, oli Networkin kokous, (ikä ryhmä 18-22 kaiketi). Vähän (kamalaa) hihiteltiin siellä heille, kun ei toiminta vastannut meidän meidän ikäisten toimintaa. Nämä askartelivat solmuja reilu puolituntia (jos olet harrastanut Vihdissä partiota, olet tietoinen milloin olet niin vanha, että viskaat narunpätkän seinälle ja alat puuhaamaan paljon "tärkeämpiä" hommia.) Ilmainen majoitus saatiin Mattin sohvilta, ja herrasmies kävi hakemassa läheisestä leipomosta uunituoreita croisantteja!

3. päivä
Aamusta lähdettiin kiertämään Southamptonia, sieltä mukaan tarttuivat ihanat eccon kengät (hyviä kenkiä saa aina ostaa!). Oli ihan jees kaupunki, mutta tällä kertaa ehkä "einiinsiistiettäkertoisinenempää"-merkityksellä. Melkein olimme jo menossa Island Whitelle, mutta lauttalippuja myyvä kundi suositteli meille Brigtonia ennemmin. Jonne me sitten menimmekin. Brightonissa yövyimme St. Christophers Innssä, Hostel+baari yhdistelmä. Suht halpa ja siisti. Sieltä vielä saimme yökerho-oppaita muutaman matkaamme (toisaalta yökerho johon he veivät meidät ei ollut kovin kiva, liian kovalla musiikki, ja se oli kai ainoa juttu joka sinne veti väkeä).

4. päivä
Menimme Lontooseen sitten takaisin, Merimieskirkolle jälleen. Sauna+hyvä ruoka, olivat tämän päivän saavutuksia, jee! (Kyllä me siis muutakin tehtiin, mutta ketään ei kiinnosta, ja sauna oli niin ihanaa, että se riittää aiheeksi tälle päivälle.)

5. päivä
Lontoon ensimmäinen "turistipäivä". Eli Brittish Museum ja Natural History Museum jäivät parhaiten minulle mieleen. Molemmat museot aivan mahtavia, supersupersikatörkeen siistejä, Sanna voi olla todistajana, miten euforiapöhnässä menin siellä.

6. päivä
Tämä oli shoppailupäivä+kävelypäivä, koska sää oli niin syötävän upea. Eli hostellilta kipiteltiin St. Paulin katedraalin portaille laulelemaan "Feed the bird":ssiä ja pyörähdimme eteisessäkin. Siitä jatkoimme vain kävelyä, ja vahingossa eksyimme Fleet streetillekin (hei, Tim Burtonin uusi useasti palkittu musikaali, Johnny Depp ja Helena Bonham Carter pääosissa Sweeney Todd- the Demon Barber of the Fleet Street).

7.päivä
Palasimme takaisin Brightoniin, kävimme katselemassa enemmän kaupunkiakin, Brighton Pier oli ihanan klisee..:D Taas illalla bilettämään hostellin henkilökunnan kanssa, ihan hauskaa siis oli.

Pitää jatkaa taas myöhemmin, kohta alkaa työt ja pitää laittaa vielä pyykkejä pyörimään ennen sitä. (Ja kamalasti on taas asiaa laittaa blogiinkin, liian addiktoivaa tämä blogittaminen:D)