Viikonloppuna puhuttiin "poikien" kanssa veneellä päiväkirjakirjoittamisesta. Kukaan heistä ei ollut koskaan sellaista pitänyt, minäkään tätä lukuunottamatta en ole koskaan kamalan kunnolla sellaista pitänyt. Kuitenkin niin paljon, että olen onnistunut kliseisimmän aloituksen joskus onnistunut tekemään. Mutta nyt nostalgian kunniaksi, kun Olavi Virtakin kesän kunniaksi autossa soi.

Eli.....

Rakas päiväkirja, anteeks kun en oo vähän aikaan taas kirjotellut, mut ku himassa on ollut taas vaihteeks niin hetkistä ettei oo ollut aikaa sulle, tai siis mulle, tai sit vaan mun muistelmille... No kuitenkin, mun elämään ei vieläkään kuulu mitään kummallista, paitsi et koko aika on aina vaan parempi kesäfiilis, koska kesä tais alkaa tossa tovi sitten... Oikeestaan suunnilleen tasan kaks tuntii sitten, sillon lähin vikoist pääsykokeista pois. Ne oli amk:n pääsykokeet tonne puutarhataloutta lukee, se paikka, Lepaa oli ihan mettässä, mut aika nättii seutuu.. Kaikki kyselee kokoaika et miten ne meni, mut mist mä muka sen tietäisin ku ei me saatu mitään oikeit vastauksii....

(Nyt rupes mun murkkukieli ahdistaa, eli tähän lopetan tämän jutskan, teijän ja mun onneks....)