Olen siis töissä viherrakennustyöntekijänä, yritysten pihoja kitkemässä& muuta hommaa.. En siis varsinaisesti duunariduunari, mutta minulla on kunnon työmiehen vaatteet, ihan oikeasta työmiestenvaatekaupasta ostettu! (Harmaat joissa on jotain mustaa.) Sitten minä ajelen työparini kanssa työvaatteissamme pitkin Espoota kitkemässä. (Me nimettiin itsemme uudelleen, ollaan Singing and Weeding group.)

Mutta miksi olen peräisin muualta? Olen siis Vihdistä kotoisin, lähtöisin ja vaikka mitä, vain Englannissa olen asunut noin 6 kk. Englantia siis puhun suht. hyvin siihen nähden ettei se ole äidinkieleni. Muita kieliä en puhu oikeastaan yhtään. Ja siis äidinkieleni pitäisi olla suomi. Mutta nyt jo kolme ihmistä on kysellyt mistä olen kotoisin, siis mistä Suomen ulkopuolelta. Ensimmäiselle tapaukselle nauroin, mutta nyt olen kriiseissä äidinkieleni suhteen. Kun kyselin tätä töissä työpariltani, hän myönsi että puhun hassusti.

Nyt siis kommenttia peliin, miten saisin suomeni kuulostamaan suomelta, ja ovatko muutkin huomanneet hassut painotukseni. (En kuulemma painota sanoja suomalaisittain, joku sanoi että virolaisittain ennemmin.)
Voisiko vihdin murre kuulostaa ulkolaisperäiseltä ja kuuluuko puheestani vihdin murre.....?