No niin, olenkin jo saanut kuulla laiskasta kirjoittelustani, laiskaa se on kyllä ollutkin..

Olen asettunut asumaan Joensuuhun, keskustan pohjoispuolelle "nukkumalähiöön", joka on mukavaa ja rauhallista seutua. Lähikauppoja on muutama ihan kivenheiton päässä (jopa minun heitttämän kiven), lähikuppilan, kirkon ja apteekin tavoin, joista jälkimmäiseen kävin juuri tutustumassa. Joensuun muuten ollessa ihana paikka, on sää täällä armoton, tällä hetkellä mittari näyttää 5 astetta... Joten eteläläisenä pukeutuminen on ollut ehkä ei tarpeeksi sään mukaista, tai sitten opiskelija menot ovat verottaneet yöuniani liikaa. Mikä syy se sitten olikin, lopputuloksena kuitenkin makaan kotona pahassa flunssassa kuumeisena sängynpohjalla (tämä väite voidaan todistaa vääräksi sen perusteella, että kirjoitan tätä teksitä työpöydän ääressä. Valitettavasti kärsivällistyyteni ei riitä sängyssä makoiluun.)

Biologian opinnot ovat aina olleet haaveeni, tai tietysti ura niiden opintojen jälkeen, mutta anyways, ura tuntuu enemmän ja enemmän oikealta minulle. (Ei minulla ole oikein muita vaihtoehtoja ehkä Indiana Jonesin lisäksi.) Olemme tehneet retken Botaniaan (paikallinen kasvitieteellinen puutarha) jossa  söimme kakkua ja tutustuimme opettajiin. Suosittelen kaikille Botiania retkeä huhti-syyskuu välillä, jolloin perhos-botania on hienoimmillaan (trooppisia perhosia yhdellä osastolla TODELLA paljon).

Tässä periodissa luen Eläinmorfologiaa ja systematiikkaa, solubiologiaa ja biokemiaa, toksikologian perusteita, sekä minulla on harjoitustyökurssi eläinmorfologiasta ja systematiikasta (opiskelemme eläinten systematiikkaa ja anatomiaa ja sitten leikkelemme niitä).

On kivaa olla bilsari!

Kaksi viikkoa siis olen ollut kohta täällä, mutta kotonakin ehdin käväistä viime viikonloppuna. Vuorossa oli siis veljeni Pietarin ja hänen silloisen morsiammensa häät. Heidät vihittiin 6.9. Suomenlinnan kirkossa, josta jatkoimme vastaanotolle Tenalji von Ferseniin. Juhlat olivat ihanat, ja minä tapani mukaan itkin koko kirkon ajan, ja vähän jatkoin nyyhkyttelyä vielä tenaljin puolella. Nuoriso jatkoi sitten illalla hääparin kanssa Cubaan erottajalle. Aivan loistava päivä, illalla satoi vähän, mutta itse en joutunut sitä kokemaan.